Pri príležitosti 80. výročia ukončenia druhej svetovej vojny sa Západoslovenské múzeum rozhodlo vystaviť nálezy z aktuálneho archeologického výskumu zostrelenej stíhačky Slovenského štátu, ktorý prebieha v spolupráci z Krajským pamiatkovým úradom Trnava. Ide o lietadlo Messerschmitt Bf 109 G-6 nemeckej výroby, ktoré bolo súčasťou Pohotovostnej letky Slovenských vzdušných zbraní a bolo zostrelené 26. júna 1944 počas jedného s najväčších leteckých bojov nad územím Slovenska. Slovenský štát nakúpil 15 stíhačiek Bf 109 G-6, ktoré boli v roku 1944 najmodernejšou verziou nemeckých Messerschmittov. Tieto mali slúžiť na obranu vzdušného priestoru pred spojeneckým bombardovaním, na ktorom sa slovenskí piloti mali podieľať spolu s nemeckou Luftwaffe a maďarským letectvom.
26. júna 1944 o 8:40 vzlietli štyri dvojčlenné roje Pohotovostnej letky proti hlásenému spojeneckému bombardovaciemu zväzu, pričom ich úlohou bolo hliadkovať v priestore Bratislavy spolu s nemeckými pilotmi. Slovenskí piloti boli odhodlaní „oplatiť“ Američanom bombardovanie rafinérie Apollo 16. júna, pri ktorom zahynulo niekoľko stoviek civilistov. Veliteľom letu bol nadporučík letectva Juraj Puškár (* 26. 3. 1915 – † 26. 6. 1944), ktorý bol zároveň zástupcom veliteľa letky a letel na lietadle s taktickým označením „Biela 3“. Po prílete do priestoru stretnutia vo výške 7650 metrov sa však nemeckí stíhači neobjavili. Slovenskí piloti však spozorovali americké lietadlá krúžiace nad Bratislavou a jej okolím asi 1000 metrov nad nimi a ďalšie v priestore od Balatonu a Györu až po dolné Považie a Malacky.
Hoci sa roje letky nenachádzali v bojovej formácii a boli čiastočne neusporiadané, veliteľ Puškár nariadil útok. Zároveň o 9:30 nariadil osobitným rozkazom svojej dvojke rtk. Štefanovi Ocvirkovi odhodiť prídavnú nádrž do nepriateľského zväzu nachádzajúcemu sa pod nimi. Následne zaútočili palubnými zbraňami na tri bombardéry B-24 Liberator letiace na konci zväzu. Puškár sa dostal do streleckej pozície za vyhliadnutý bombardér a vystrelil dlhú dávku. Po útoku začal stúpať nad bombardéry, aby mohol útok zopakovať, avšak v tomto momente bol napadnutý dobrovoľnými stíhačkami P-51 Mustang, ktoré sa starali o ochranu bombardérov. Americkí piloti 1st Lt. Charles H. Bradley a 1st Lt. Ernest Shipman si v spolupráci pripísali každý po pol zostrelu Bf 109. S najväčšou pravdepodobnosťou ide o Bf 109 Juraja Puškára. Po zásahu začal Puškárov stroj padať vo vývrtke k zemi a počas pádu sa lietadlu odtrhlo jedno krídlo. Zasiahnutý Puškár ešte stihol odhodiť prekryt kabíny, avšak vyskočiť sa mu už nepodarilo. Lietadlo narazilo do zeme okolo 9:45 v katastri Brestovian a po dopade začalo horieť, čo bolo sprevádzané explóziami paliva a munície. Počas útoku bol zasiahnutý aj Ocvirk, ktorému sa však podarilo uniknúť a s poškodeným strojom pristáť o 9:36 na domovskom letisku v Piešťanoch. Nasledujúci deň boli mechanikmi Pohotovostnej letky vyzdvihnuté niektoré súčasti lietadla (hlavne motor) a pozostatky pilota, ktoré boli prevezené do Piešťan.
Trosky lietadla sa nachádzali ukryté v zemi bezmála 81 rokov, pretože miesto dopadu bolo zle lokalizované. Presne lokalizovať Puškárov Bf 109 sa podarilo až snahou nadšenca leteckej histórie Miroslava Lisického a starostu obce Brestovany Ondreja Kuhajdu. Po overení miesta geofyzikálnymi metódami boli trosky pomocou sond presne lokalizované a pristúpili sme k záchrannému výskumu miesta dopadu. Získané nálezy, ktoré zahŕňajú súčiastky lietadla a osobné predmety pilota Juraja Puškára sú v súčasnosti konzervované a reštaurované v reštaurátorských a konzervátorských dielňach Západoslovenského múzea v Trnave.